Persbericht Nauta Nova 3 maart 2014

3 maart 2014

Persbericht

Een nieuwe productenlijn van 18 professionele reinigings- en onderhoudsmiddelen voor polyester, stalen en gelakte boten.

Schoon schip in vier stappen

Nauta Nova yachtcare geeft uw schip het hele seizoen een professionele glans door het volgen van het Nauta Nova vier stappen plan. De kracht en kwaliteit van de professionals in de reinigingsindustrie is nu verkrijgbaar in de watersportwinkels met de introductie van een complete productenlijn voor reinigen, polijsten, waxen en onderhoud van jachten, sloepen, surfboards kano's en visboten. Zowel binnen als buiten.

Eén van de grootste producenten van professionele reinigingsmiddelen introduceert op de Hiswa2014 onder de naam Nauta Nova yachtcare een complete serie reinigings- en onderhoudsproducten voor binnen en buiten op de Nederlandse watersportmarkt. De professionele lijn, die aan de hoogste kwaliteitseisen voldoet, wordt in de industrie gebruikt voor het reinigen van o.a. garagevloeren en landingsbanen op vliegvelden. Deze nieuwe consumentenlijn bestaat uit achttien producten in grote en kleine verpakking en ligt qua prijs in het middensegment van de markt.

Prijs en service voor de watersporter

Het 4-stappenplan van Nauta Nova yachtcare is een gestructureerde manier om uw boot goed te onderhouden.

1. Het begint met professioneel reinigen en wassen van de boot door het moeiteloos verwijderen van olie, vetten, aanslag en roet van polyester, metalen en gelakte oppervlakken.
  2. Daarna volgt het machinaal polijsten met een haakse polijstmachine om diepere verwering en grotere krassen weg te werken. Hierbij wordt de medium cleaner NN02 gebruikt. Een keer extra naspoelen met water om strepen te voorkomen wordt aangeraden.
  3. NN03 Polish brengt de oppervlakte weer terug op hoogglans. Tegelijkertijd beschermt u de gelcoat of laklaag tegen vuil en invloeden van het weer.
  4. Als laatste wordt een waslaag aangebracht met NN05 Superwax. Dit product sluit de poriën van de oppervlakte af en laat een vuilafstotende laag achter.

Naast deze serie reinigings- en poetsmiddelen bestaat het assortiment verder uit een bootshampoo met glanslaag, cleaners voor roestvrij staal, teak, de waterlijn, de bilge en het glas van stuurhuis en kajuit. Voor het interieur levert Nauta Nova yachtcare een reiniger en ontkalker voor het scheepssanitair, vlekkenverwijderaars voor kunststof, kleding, textiel, vloerbedekking en zeilkleding, een schuimreiniger voor polyester en een beschermer voor textiel en leer tegen vocht- en vuilhechting.

Voor het smeren en beschermen van onderdelen van metaal en kunststof is er een spuitbus Multispray en een Penetration oil voor het losmaken van vastgeroeste onderdelen.

Al deze producten staan samen in een grote display in geselecteerde watersportwinkels voor een makkelijke en complete keuze.

Kracht en kwaliteit van de professionals

Distributeur van Nauta Nova yachtcare is Baten Trading Company uit Eindhoven, een groot familiebedrijf dat al meer dan 65 jaar bestaat. Zij zijn toeleverancier en partner voor de verf- en automobielbranche, met 8 opslagbunkers met elk een capaciteit van 10.000 kilo gevaarlijke stoffen en een distributiecentrum van 2200 m2 met verfmengmachines en eigen transportauto's.

Baten Trading Company

Steenoven 48, 5626 DK Eindhoven